جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۵۹:۴۹

خطرناک‎ترین بنادر جهان را بشناسید

باشگاه خبری فراساحل: براساس ارزیابی شرکت RMS بندر ناگویا در ژاپن می‌تواند سالانه 2.3 میلیارد دلار هزینه به شرکت‎های بیمه تحمیل کند. شرکت مدیریت مخاطرات حوادث RMS آمریکا در تازه‎ترین ارزیابی خود از بنادری که ریسک بالایی دارند بنادر ژاپن و چین را در صدر فهرست خود قرار داد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، بر اساس ارزیابی شرکت RMS بندر ناگویا در ژاپن می‌تواند سالانه 2.3 میلیارد دلار هزینه به شرکت‎های بیمه تحمیل کند. بندر گوانگ‎ژو در چین نیز ممکن است تا سالانه دو میلیارد دلار خسارت به بیمه‎ها وارد کند.


بعد از این دو بندر، شش بندر از 10 بندر بالای جدول در آمریکا و دو بندر باقیمانده در اروپا قرار دارند. این بنادر عبارتند از Plaquemines آمریکا، Bremerhaven آلمان، New Orleans آمریکا،Pascagoula آمریکا، Beaumont آمریکا،Baton Rouge آمریکا، Houston آمریکا، و Le Havreفرانسه. همچنین تحقیقات RMS نشان داد که بزرگی بندر و احتمال وقوع حادثه در آن با یکدیگر ارتباط معناداری ندارند. این شرکت در گزارش خود آورده است: "شگفت آور این است که تنها بنادر کانتینری بزرگ نیستند که در آنها ریسک بالایی وجود دارد. بنادر کوچکتری مانند Plaquemines و Pascagoulaدر آمریکا و یا Bremerhaven آلمان به خاطر نوع محموله ها و ماهیت مخاطراتی که با آن روبرو هستند، در صدر پرمخاطره‎ترین بنادر جهان قرار گرفته اند."


در حالی که استفاده از حمل و نقل دریایی کانتینری به اقتصاد جهانی کمک شایانی کرده است، اما باید دانست که ریسک شرکت‎های بیمه گر به دلیل افزایش مخاطرات بالا رفته است. افزایش روز افزون اندازه کشتی‎ها و بالا رفتن روز به روز ظرفیت بنادر و تاسیسات ذخیره‎سازی همگی از عواملی است که ریسک شرکت‌های بیمه را بالاتر برده است. کشتی های بزرگ در عمل دسترسی به بنادر رودخانه ای را محدود کرده‎اند و اکنون کشتیرانان بیشتر به بنادر دریایی رجوع می‎کنند. این بنادر نیز به نوبه خود در مقابل انواع طوفان، گردباد، و افزایش موج آسیب پذیرترند. از آنجائیکه بیشتر بنادر روی محل های دفن زباله ساخته شده اند این امر آسیب پذیری آنها را در مقابل وقوع زلزله بیشتر می‎کند. کریس فولکمن، یکی از مدیران RMS گفت: "ارزش محموله‌های تحت مخاطره بسیار بالا است و انتظار می‌رود که افزایش نیز بیابد." این گزارش یک سال پس از حادثه انفجار بندر تیانجین منتشر می‌شود. در آن حادثه بیش از سه میلیارد دلار خسارت وارد شد.



  کد خبر : 2124
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :